Realizując projekty możemy badać rolę origami w edukacji i wychowaniu.
Origami może towarzyszyć procesowi dydaktycznemu jako
- element wspierający kształcenie wyobraźni przestrzennej;
- technika wspomagająca tworzenie modeli matematycznych;
- czynnik rozwijający społeczne zachowania uczniów;
- zabawa rozwijająca zdolności manualne i orientacjęna płaszczyźnie i w przestrzeni.
Pytania, na które chcielibyśmy znaleźć odpowiedź
- Jakie problemy pojawiają się podczas składania modeli w technice origami?
- Jakich wzmocnień, wskazówek, wyjaśnień, pomocy oczekują składający, a jakich rzeczywiście potrzebują?
- Jaką metodą próbują rozwiązać problem?
- W jaki sposób komunikują się podczas wspólnego składania i podczas uczenia się nawzajem?
- Jakiego języka używają, jakie terminy matematyczne i jakie pozamatematyczne są przez nich stosowane?
- Czy udaje im się osiągnąć sukces i co oznacza dla nich to pojęcie?
- Jakimi cechami charakteryzują się zachowania uczniów:
- wobec narysowanego schematu,
- podczas składania prowadzonego przez instruktora,
- podczas pracy samodzielnej z rysunkiem wielościanu,
- podczas pracy samodzielnej z grafem (np. pojawienie się problemu kolorowania ścian, wierzchołków, krawędzi)?